حیرت رسانه‌های غربی از توانمندی ایران در حوزه سرطان

کد مطلب: 1751
  • 24 خرداد 1399
  • 15:18
  • 0 دیدگاه
  • 602 بازدید
  • Article Rating

خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی اروپایی در بازدید از یک مرکز تشخیص و درمان سرطان در تهران، از توانمندی‌های کشورمان در درمان اثرگذار انواع سرطان‌ها حیرت‌زده شدند.

روزهای گذشته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، تلویزیون ORF اتریش (کانال شماره یک اتریش)، شبکه NPR (رسانه عمومی هوستون)، شبکه ملی دانمارک، فونیکس چین و المیادین لبنان با حضور در مرکز تشخیص و درمان سرطان در تهران، از آخرین توانمندی‌های کشورمان در زمینه درمان سرطان گزارش تهیه کردند.

هرچند این گزارش‌ها با هدف بررسی تاثیر تحریم‌های آمریکا بر درمان سرطان در ایران تهیه‌شده بود اما خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی دریافتند که کشورمان نه‌تنها در زمینه درمان سرطان ناتوان نیست بلکه جدیدترین روش‌های جهانی درمان سرطان در مرکز درمان سرطان به مردم ایران و بیماران کشورهای همسایه ارائه می‌شود.

سید هادی مولانا مدیر مرکز درمان سرطان، در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ORF اتریش، گفت: باوجودآنکه تحریم‌های آمریکا مشکلات فراوانی برای بیماران سرطانی کشورمان ایجاد کرده است اما متخصصان ایرانی با استفاده از دانش بومی و بهره‌گیری از دستگاه‌های روز توانسته‌اند در دو سال گذشته به‌روزترین خدمات را به بیماران سرطانی ارائه دهند.

وی افزود: درحال‌حاضر مدرن‌ترین روش درمان سرطان توسط بهترین متخصصان رادیوتراپی در ایران انجام می‌شود که بر اساس این روش که Dose Painting IMRT نام دارد سلول‌های سرطانی نشانه‌گذاری شده و با دقیق‌ترین دستگاه‌های روز دنیا پرتودرمانی می‌شود.

به گفته این متخصص پرتودرمانی، این دانش درحال‌حاضر در خاورمیانه منحصربه‌فرد است و تنها در چند کشور اروپایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و ایران توانسته است با استفاده از تجهیزات مدرن وارداتی و دانش تخصصی داخلی این روش را در کشور عملیاتی کند.

مولانا یادآور شد: بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها تحریم دارو سبب شده قیمت داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد و درمان سرطان با وجود همه توانمندی‌های داخلی پزشکان ایرانی، با مشکلات جدی همراه باشد.

گزارشگران اروپایی در روزهای گذشته خبرهای متعددی از اثرات تحریم‌های آمریکا بر درمان سرطان در کشورمان در رسانه‌های خود منتشر کرده‌اند و درعین‌حال بر توانمندی پزشکان متخصص ایرانی در زمینه درمان اثرگذار سرطان صحه گذاشته‌اند.

 

 

منبع: مهر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.